Fläskkottlett i ugn





Någon som är supergott och som alltid blir tabberas på är farmors fläskkotllett i ugn. Där så himla himla god och väldigt mör så att den nästa smälter i munnen på en. Eller smälter och smälter men ni förstår vad jag menar hahah. Fick receptet av farmor idag så jag tänkte att jag kunde dela med mig av receptet till er. Ni måste bara prova att göra detta någon gång :D


Fläskkotlett i ugn a´la farmor Åkerlund


8-10

3 dl grädde

2 brukar gream frashi
1 dl soja
2 tsk sambal oelek
salt och peppar


Sätt ugnen på 175 grader och lägg fläskkotletterna på en plåt. Blanda alla ingredienser och häll över fläskkotletterna och ställ in i ugnen ca. 1,5 timme. Under tiden som fläskkottletterna är i ugnen så kan du ösa såsen över kottlerna ibland för att dem inte ska bli torra. Serveras med ris, potatis, pressad potatis eller klyftpotatis med en god grönsallad. För vuxna rekomenderas ett gott kryddigt rödvin till maten ( farmor rekomenderar).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0