50 mil vadå?

Ni som har följt min blogg från starten kanske kommer ihåg att jag bestämde mig för att cykla vart jag än skulle? Här kommer lite resultat om hur det har gått !

Idag cyklade jag min 50:e mil sedan slutet av mars och endast bett som skjuts 2 gånger på grund av piss väder. Inte dåligt va? Fler mil kommer det att bli, kanske når 100 mils sträcket innan jag ställer av cykeln. Vad tror ni? Cykling är så himla skönt och roligt, börja cykla ni med ! :D



Att bestämma sig för att cykla vart man än ska som jag gjorde ger så mycket gratis motion. Det endast som behövs är en cykel och 2 ben och helt pöltsligt får man bättre kondition och muskler av att bara ta cykeln till affären istället för bilen. Du som är överviktig kan gå ner i vikt, du som är känner dig trött får lite ny och frisk enerig och du spara pengar. Om du cyklar istället för åker bil får du inte bara gratis motion utan även frisk luft på köpet. Alla behöver ju frisk luft dagligen för att må bra och om du är den typen av person som gärna sitter inne men samtidigt oroar dig för att inte få tillräcklig med frisk luft - Ja då har du löst problemet genom att välja cykeln före bilen !

Hur många av er kommer att börja ta cykeln från och med nu? :D

//SANDRA


Kommentarer
Postat av: Lina

Vad härligt :D

2011-05-28 @ 19:06:42
URL: http://thelizy.blogg.se/
Postat av: camilla

Jag hade gärna cyklat om jag hade fått, men så småningom så :D hur kom du på ideen?



Jag har räknat extremt mkt, 10kcal extra om dagen kunde få mig galen haha:P nu räknar jag aldrig längre förutom mellisarna som jag försöker hålla runt 300 bara för att de inte ska bli för lite liksom eftersom jag varierar de så ofta :)



Haha de där känner jag igen, första gången jag unna mig kebabtallrik så åt jag hela min + halva min systers xD o dom portionerna e ju inte små direkt haha^^ känner igen att allt man tillåters sig är underbart gott nu ja:P



Jag drog mig också undan, satt ensam hela tiden typ...jag arbetade på dagarna i somras o sen på kvällarna tränade jag o efter de låste jag in mig på mitt rum, pratade aldrig med familjen heller typ.. o vänner undvek jag pga av mat :/ undvvek du att äta med andra?

Min familj stöttar mig till 100% och detsamma mina vänner, visst finns det någon vän som jag tappat eller fått sämre kontakt med men många har vart helt underbara och verkligen hjälpt mig genom detta. men mina föräldrar o syster har vart fantastiska o detsamma gäller min släkt :) i början ville inte jag heller inse att jag var sjuk för jag tyckte inte det och fick en mindre chock när jag mötte behandlaren första gången och hon sa att jag hade anorexia, grav anorexia sa hon... jag tänkte bara att hon skämtade med mig, jag visste att ja hade problem med maten men inte var jag sjuk, jag har ju alltid ätit liksom.

Men oj vad många gånger jag o pappa vart irriterade på varandra, för att han brydde sig och jag bara tyckte han snokade :P men klart han var orolig liksom :O :O

Sen fy vad jag skäms för hur jag ljög angående mat osv :/ mår såå sjukt mkt bättre idag :D

2011-05-28 @ 19:56:21
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Victoria

sv: Man bara steker den, hehe ;)

2011-05-28 @ 20:12:15
URL: http://frukostera.blogg.se/
Postat av: camilla

ÅÅ förstår det :/ de måste blivit oroliga?

Ja precis jag är inte hungrig eller jag åt precis innan jag kom hit eller vi ska äta ngt jättestort hemma sen osv var saker jag sa hela tiden, undrar hur mkt de gick på det ^^

Jag åkte bort varje lördag till gbg för att slippa äta med min familj, sa att jag åt där. sa också att jag alltid träffade kompisar där (hade ju regionen runt kort så åkte gratis) fast jag kanske träffade en kompis var tredje eller fjärde gång liksom :/ skäms jätte mkt nu i efterhand o jag har berättat allt de för mina föräldrar:P har du det? kände du det som att du var i din egna bubblaungefär? skrattade aldrig, var trött jämt osv?



Haha men vad kul ändå:D har du körkort? hur mkt cyklar du om dagen typ?:)

Träning är verkligen något jag saknar :D

Tack vilka bra tips du gav mig :D

Men kände du att det var som ett hål för dig när du åt förr? asså att du typ kunde äta hur mkt som helst utan o bli mätt? isåfall stillades det när du gick upp i vikt? för jag e rädd att jag ska börja äta en massor o sen när jag nått målvikt så kommer vikten bara fortsätta uppåt om du förstår?

Kramar<3<3

2011-05-28 @ 20:55:12
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0