Uppsala

Nu har jag precis kommit hem från året traditionella tjejshopping och är 1000 kr fattigare haha
Jag, min syrra, bästis och våra mammor har som tradition att varje vår åka någon stans och shoppa sommarkläder och i år gick bilen till Uppsala. Måste verkligen rekomendera Uppsala ifall ni vill shoppa i stad med samma utbud som Stockholm fast i en lugnare stad. Det finns Bikbok, Monki, Carlings, New yorker, Vila, Weekday och alla dem vanliga affärerna som typ Hm osv. Alla affärer som finns i Stockholm finns i Uppsala.

Vi började dagen med att käka frukost/brunch klockan halv 11 vid Café Linné, ett mycket mysigt café med goda mackor, smoothies, fikabröd, mysiga soffor och trevlig personal. Eftersom ingen av oss hade ätit frukost så var vi självklart hungriga. Jag tog en jättegod blåbärs smoothie och en grov baugett med sallad, paprika och fetaost, Mumsigt! :D

 

 

Efter frukosten/brunchen var det dax för 5 timmars shopping. Något som är så bra med uppsala är att alla affärer ligger väldigt nära varandra utan att ligga på varandra. Om man ville tänka på ett plagg kunde man gå tillbaka utan att gå i en evighet. Det var också lätt att hitta eftersom det mest bara var att gå rakt fram och svänga lite. Jag älskar verkligen Uppsala. Jag har svårt att köpa kläder men fick med mig hem 2 par short, en BH och en magtröja. Magtröjan är jag mycket nöjd med. Ni får ser kläder vid ett annat inlägg!

Efter 5 timmars shopping började magarna kurra så då gick vi till en Italiensk resturang, en riktigt god en. Vi "barn" valde pasta carbonara. RIKTIG PASTA CARBONARA! :D Det var så jäkla gott, ni kan inte ana. Perfekt kokt pasta, rå ägggula, riktigt krämig, riven parmensan ost ovanpå osv. Helt perfekt avslut på en underbar dag! :D



Hur har ni haft det idag? :D

//SANDRA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0