löprunda :D

Nämnde tidigare att jag hade beslutångest om jag skulle cykla till stallet, powerwalka eller springa - det blev en springtur ! :D

Första riktiga löprunda på flera veckor. Har tagit en lite paus och enbart joggat lite lätt i skogen men kände nu att det är dax att tag i springningen igen om jag ska ha någon chans att spring lopp i sommar på en bra tid. Anledningen till att jag tog en break var på grund av mycket i skolan och med stallet att jag inte hann med springningen eller jo ett tag försökte jag men tillslut försvann lusten och energin och då är bättre att pausa.

Nu känns det mycket roligare att springa även om det är jobbigt. Ska börja lägga in 2 springpass i veckan varav 1 gång på asfalt och 1 gång runt sandtaget plus backarna. Om jag kör denna taktik får jag en varierad träning vilket är bättre för benen och man får mer utav träningen.

Idag sprang jag 4 km på bar asfalt vilket både var jobbigt men ändå skönt. Första halvan av passet gick allt som en räls och det kände jätte bra men andra halvan av passet var väldigt jobbigt men lyckade springa hela vägen i alla fall så jag är mer än nöjd ! :D I backarna tog jag i mer och spurtade jag men både delarna måste jag tränar mer på.

På en månad nu måste jag träna upp styrka och uthållighet så att jag orkar hålla samma tempo hela stadsloppet som är på 8.9 km och orkar börjar spurta redan en halv km innan mål. Tror ni jag klarar det? :D



När jag kom hem från löprundan körde jag lite styrka. Triceps, mage och ben: helt lovely!




//SANDRA


Kommentarer
Postat av: camilla

okey :D kommer de bli ngt köp då tror du?

När e stadsrundan?:)

2011-05-25 @ 07:50:43
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Linda

Klart du klarar det :)

2011-05-25 @ 19:22:45
URL: http://www.nattstad.se/LindaLinnros

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0