svält och viktnedgång?



Att svälta sig själv lönar sig inte ifall man vill gå ned i vikt!

Att äta nyttigt och träna däremot lönar sig!


Många som försöker gå ned i vikt tar till metoden att svälta sig själv eftersom man tror att man går ner snabbt i vikt och mår bra. Tro mig jag vet, jag svälte mig själv en gång i tiden eller jag åt men välddigt lite. Jag gick ju ner i vikt men drabbades istället av ätströningar vilket inte var min tanke. Om man vill lyckas med sin viktminskning och få den där slimmade kroppen du önskar och må bra (vilket är det viktigate i livet) handlar det inte att svälta sig själv. Oftast blir konsekvenserna av att svälta sig själv att man får ätstörningar eller att man går upp dem kilorna man tappat så fort man börjar äta normalt igen.

Eftersom jag själv svältit mig en gång i tiden blir så frustrerad när jag ser andra göra det. Jag skulle vilja gå fram till och prata med dem och dela med mig av mina erfarenheter och få dem att lämna svältandet och börja äta normalt. Folk förstår inte vad som krävs för att gå ned vikt och behålla den och mår bra. Att svälta sig själv är inte nyckeln till en lyckad viktnedgång. Jag själv trodde det förut men har nu fått lära mig ett och annat och skulle aldrig få för mig att svälta mig själv igen.

Istället för att svälta kroppen ska man istället lyssna på sin kropp och aldrig gå hungrig - det tjänar man inget på! Istället blir man bara sur, trött, får blodsockerfall, dålig koncentration och når absolut inte dem resultaten man vill ha. Om man istället äter nyttigt gärna 5 gånger om dagen och tränar har man alla chanser i världen att nå sin idealvikt och stanna där samtidigt som man mår bra.

Ta hand om er <3


Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: jag använder ett gammalt elements. vet inte vilket mummer det är men det har säkert kommit några nyare versioner sedan jag köpte det :p



du får ha en bra helg.

2011-05-27 @ 18:25:17
Postat av: camilla

Jag kan ockå bli irriterad när jag märker hur folk svälter sig själv för att gå ner i vikt, att få ätstörning är inget man vill ha! att träna och äta rätt är det som fungerar och är nyttigt för kroppen :) när du bestämde dig för att li frisk var du aldrig rädd för att överäta osv? att släppa kontrollen mm? för de e min största rädsla.



Haha okey :) hoppas provet gick bra :D jag älskar matte, läste upp till matte E :D



Min viktuppgång just nu går bra :) de senaste veckorna har den vart ganska stadig upp på mellan 4-9hg / vecka :) maten går lättare och lättare men visst har jag fortfarande begränsningar, hur är de för dig? e du helt fri från tankar och så? har du nått normalvikt?



Tack uppskattar verkligen din omtanke :D du får gärna berätta mer om hur du känner/kände inför träning, mat behandling, viktuppgång osv :)

2011-05-27 @ 20:10:07
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Maja

<3 du är så bra min vän!! <3

2011-05-27 @ 22:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0