Superflingor - Paulins

Hade slut på musli och så när jag var på affären och skulle köpa ny bestämde jag mig istället för att prova Paulins Superflingor - Dinkelflingor med kanel. Måste verkligen säga att det var ett bra val för det dessa dinkelflingor med kanel smak var hur goda som helst - Godaste flingorna jag ätit! :D



Innehållsförteckning:

Dinkelmjöl 58 %, dinkelkärnor 20 %, vetekli, havrefibrer, majsmjöl, malt, kanel 1 %, salt.

Näringsvärde per 100 gram:

Energi kj/kcal: 1500/360
Protein (g): 10
Kolhydrater (g): 63
Varav socker (g): 0,5
Fett (g): 3
Varav mättat fett (g): <0,5
Fibrer (g): 18
Natrium (g): <0,5
Motsvarande koksalt (g): 1


Flingorna innehåller 78 % Fullkorn och 18 % fibrer och innehåller inget tillsatt socker - Bra va? :D






//SANDRA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0