Flygande jacob

Hela veckan har jag bara gått och längtat till lunchen idag eftersom dem serverade en av mina favoriträtt - flygande jacob! Kanske inte världens nyttigaste måltid eftersom rätten innehåller grädde, bacon, chilisås och jordnötter men det är så himla gott och ibland kan man faktiskt äta lite "onyttigare" måltider. Tycker ni om flygande jacob? :D

Tänkte att jag kunde dela med mig av vårat recept på flygande Jacob!

Ingredienser:

  • 1 kg  kyckling
  • 140 g bacon
  • 3 st bananer
  • 2 dl chilisås
  • 5 dl grädde
  • 1,5 dl jordnötter

Gör så här:

Strimla kycklingfilé och bacon. Hetta upp en stekpanna och stek kyckling- och baconbitarna på medelstark värme tills filén fått fin färg. Gör detta i 2-3 omgångar så att det blir lagom mycket i stekpannan. Lägg över kyckling- och baconbitarna i en hyfsat stor ugnsform. (Jag använder en rektangulär som är 22 x 35 cm och 4 cm djup eller den ovala på bilden.)

Skiva bananerna och fördela över kyckling- och baconbitarna.

Vispa grädden och blanda med chilisås. Häll över och bred ut. Strö över jordnötter.

Gratinera i mitten av ugnen 225 grader i 15 minuter.

Servera med kokt ris och sallad.



Smaklig måltid ! :D

// SANDRA


Kommentarer
Postat av: Anonym

går din ponny eller har han skor fram eller bak eller på allafyra ?



tacksam för svsar :p xd

2011-03-04 @ 22:30:32
Postat av: Dennis

Det där ser underbart gott ut!! En fråga bara ang chilisåsen, vad för slags chilisås är det du menar? :)

2011-03-05 @ 09:24:44
URL: http://withyen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0