Crosstraining och styrkepass idag :D

Eftersom min ponny vilar på onsdagar har jag tagit denna dag till att träna kondtion och styrka. Idag var det verkligen en toppen dag att träna då träningsmotivationen och glädjen från förra passet fortfarande fanns kvar så det slutade med 9 km på crossen och ett lite hårdare styrkepass ! :D

Ett tips till er när ni träna styrka är att göra alla övningar till en kroppsdel direkt efter varandra eftersom det är jobbigare och därför ger mer effekt.

Dagens styrkepass såg ut så här:

80 sitsup
1 min plankan
80 sitsup

30 snea benlyft
30 höftlyft
1 min planka

 - avslutar alltid mina träningspass med att stretcha igenom min kropp ordentligt vilka många andra brukar skita i. Att stretcha efter träningspass gör att man får finare och mer avslappnade muskler och stretchning förebygger också träningsvärk.

Sen får man inte glömma att äta efter träning eftersom det är då man förbränner ! - du kan näst intill äta vad som helst inom en timme efter träning...




// SANDRA
 


Kommentarer
Postat av: sannalitens.blogg.se

Svar: Hehe okej :) Vad ska du göra till helgen då? :)



Kramar, Sannalitens.blogg.se

2011-03-02 @ 22:07:24
URL: http://sannalitens.blogg.se/
Postat av: carolina

SV; Eller hur :D

Lägger du bara ut bilder på din mat? Kanske jag som missuppfattat din blogg hihi :)

2011-03-03 @ 12:21:29
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0