perfekt näst sista dag i skolan

Hello! Hur mår ni?

Idag känner jag mig äntligen helt frisk från förkylningen, hostar bara lite då och då. Dock är det bara lite rethosta så idag bestämde jag mig för att ta en cykeltur. Det blev den vanliga rundan till stallet fram och tillbaka på 1 mil. Något som förvånade mig under dagens cykeltur var att jag lätt kunde ta backarna och även mördarbacken med en relativt bra fart på 7:ans växel utan att det kände jobbigt eller trögt. Kanske det stämmer som vissa säger att man kan vila sig i from? Eller så har jag faktiskt blivit starkare i benen och eller fått in rätt teknik, vem vet? :D

I skolan idag hade vi tema dag kultur som gick ut på att man skulle vara i olika grupper som hade ett varsitt land. Min grupp hade Italien och som alla andra grupper skulle vi göra en monter om vårt land och bjuda på något. Vi bjöd crissini (tror jag det heter). I slutet av dagen skulle läraren utse en vinnare av bästa montern men dock blev inte våran grupps monter ens placerad haha Men det gör inte så mycket för vi hade kul ändå :D
Dagens höjdpunkt var nog lunchen eftersom lärarna gjorde olika maträtter från länderna vi hade. Bland annat Italien, Norge, Somalia, Bangladesh, USA, Kina och Ryssland. Så gott med olika kulturella maträtter och godast var nog den Italienska maten som dem gjort. Haahha rätt kul att jag fick Italien som land förresten eftersom jag älskar pasta och själv vill flyttade dit när jag blir stor. Perfekt näst sista dag i skolan, imorgon är det skolavslutning! :D


Idag blev det förresten ingen solning ute när jag kom hem som jag brukat göra eftersom jag bränt mig ganska så rejält. Så tips till er som solar: Smörj er! :D Själv har jag glömt det 2 dagar i rad och ser ut som en kräfta haha Absolut inte skönt eftersom det bräns och stramar till när jag rör mig. Ska nog smörja in mig med lite aftersun, det kanske hjälper lite.


Kram på er <3





//SANDRA


Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: Ja det är kul.D

2011-06-09 @ 08:16:50
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: camilla

TACK :D



hur mår du idag?:D

2011-06-09 @ 08:29:10
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Linn

Svar:

Runt 200 per dag :) Vill ha meeer! Hehe.

2011-06-09 @ 09:24:09
URL: http://halsogladje.blogg.se/
Postat av: camilla

ÅÅ låter häärligt :D har ni fint väder?

Ska du göra något skojsigt idag på avslutningen? hur känns det?:D

2011-06-09 @ 09:27:02
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Erika Vedlund

Hej! vad trevlig dina poster verkar. lär med all säkerhet läsa din blogg lite mer. :) Hoppas du har en trevlig dag =)

2011-06-30 @ 12:01:54
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0