Blåbärsdavos med nöttopping

 

Göödmöörgon! :D

Provade något helt nytt i morse, Davosgröt! :D
Mycket gott tycker jag och väldigt enkelt att göra. Passar er som är morgontrötta och inte orkar fixa frukost på morgonen. Davosgröt fixar man dagen innan och tar bara ut den från kylen på morgonen och äter, smidigt va? :D


1,5 dl naturell yoghurt

1 dl havregryn

1 dl blåbär

topping: nötmix bestående av hasselnötter, valnötter, russin och madel


Gör så här:

Blanda yoghurten, havregryn, mosade blåbär och ställ in i kylen över natten så att havregrynen får svälla. Dagen efter kan man toppa den goda davosgröt med t ex nötter om man vill.



Är fortfarande förkyld och hostar så jag ska nog bara ta det lugnt idag med. Ingen träning förän jag är frisk men kanske att jag tar en promenad i skogen. Det är så fruktansvärt tråkigt att vara sjuk och att inte kunna träna speciellt när man är så sugen och har spring i benen. Känner mig i alla fall piggare idag än igår och det känns också som om jag börjar bli frisk. Igår kändes det som om jag hade feber när jag vakande men imorse kändes det bra.

Förresten jag ska nog passa på att sola idag, graderna visar hela 25 grader redan. Härligt va? :D


Vad ska ni hitta på idag?

//SANDRA


Kommentarer
Postat av: Sofie

Mums jag brukar oxå äta davosgröt till frukost :)

Postat av: Rebecca

Vad är det för bröd? Ser gott gott ut!!

2011-06-09 @ 10:45:52
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0