sista löppasset innan stadsloppet

Sprang bara en gång förra vecka och tänkte ta två pass denna vecka innan stadsloppet men kom på vid lunch idag " just fan stadsloppet är ju på fredag "!! :0  Så det var bara att knyta på sig skorna och sticka ut på joggingrunda i skogen. Hade egentligen ingen större lust att springa idag då jag var rätt trött och seg efter jobbet plus att man smällt i sig en stor portion thai mat som fick mig att hamna i matkoma. Men efter 1,5 timmes velanade och tvekande tog jag mitt förnuft till fånga och tog mig en härlig löprunda i skogen på 3,5 - 4 km. Så fort jag började springa kändes det så jäkla bra, fick plötsligt energi och spring i benen :D

Efter springturen fick jag en sådan himla lust att träna lite styrketräning för magen. Valde att inte köra styrkepass för benen och armarna eftersom jag tränar dem varje dag i stallet. Att köra in hö och spån med pirran, mocka, sopa och borsta = Allt detta är ett bra styrkepass för armarna kan jag lova, ni som håller på med hästar och jobbar i stall vet.

Mage

30 sitsup

1 minut plankan

10 stycken fällkniven

Just nu kör jag bara 10 stycken fällkniven eftersom det är en övning jag precis börjat göra. Vill öka succesivt och få in en bra teknik.

//SANDRA


Kommentarer
Postat av: EKO Lisa

Hurtigt av dig! Vad innebär fällkniven:)?

2011-06-29 @ 02:57:23
URL: http://itisart.blogg.se/lisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0