Gott med grahamsgröt

 

 Good morning everyone!

Så himla skönt med sommarlov. Kunna gå upp när man vill, sitta och njuta av en jättegod frukost i lugn och ro och bara ta det lugnt hela morgonen. Idag gjorde jag i ordning en Jättegod frukost, satte mig framför sommarlovsmorgon och kollade på flyg 24 saknas (tror jag det heter). Sommarlovsmorgon är väll mer inriktad åt mindre men dem har även en del serier som passar oss äldre med och dem serierna tycker jag är bra.

 





Dagens frukost - grahamsgröt med banan, hallon, mandel, kokosflingor och ett löskokt ägg.


1 dl grahamsmjöl

1 dl vatten

1 dl mjölk

kanel

kokosflingor

mandel

frysta hallon

banan



Koka gröt på grahamsmjölet, mjölken och vatten som vanligt. När gröten är fast är den klar. Häll gröten i skål, strö över kanel, lägg på skivade bananer, strö över madel och kokosflingor och dekorera gröten med frysta hallon. Klart! :D

Servers med ett löskokt ägg


Kommentarer
Postat av: Sofie

Den där frukosten ser riktigt god ut :)



Jag såg också lite på sommarlovsmorgon idag, synd tycker jag att det visar plan 24 eftersom den gick på sommarlovsmorgon för några år sedan och jag följde det slaviskt då eftersom det var så bra, så jag vet allt om händer :(

Postat av: Sofia

Ser galet gott ut! Gröt är bäst helt enkelt.

Ja yoghurtglass och jordgubbar, det är ju nästan nyttigt, eller hur? ;)

2011-06-15 @ 18:04:59
URL: http://snabbare.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0