Dagens träning

Hallojsan!

Efter frukosten idag tog jag en härlig men jobbigt löprunda på 4,5 km asfalt. Tog i för mycket i början och blev jättetrött på slutet men lyckade ändå få till spruten relativt bra. Löppasset tog ungefär 20 minuter. Så härligt att äntligen vara igång igen med löpningen på riktigt. Nu är det bara 3 veckor kvar ungefär innan stadsloppet är och jag ska se till att försöka springa 2 - 3 dagar i veckan innan loppet. Sista veckan blir det lite mindre springning och istället laddning i from av kolhydrater. Eller det kommer inte bli mindre springning utan kortare pass. Benen måste vara utvilade för att orka springa 8,9 km.

Efter springningen tog jag ett härligt styrkepass med fokus på magen och benen. När passet var klart var jag helt slut och det kände rejält i benen och mage. Träningsverk imorgon? :D

Dagens styrketräningspass:

30 sitsup

1 minut snea sitsup

1 min plankan

 

30 snea benlyft
30 vadlyft
1 minut 90 grader

 



//SANDRA


Kommentarer
Postat av: Louise - foto

Bra kämpat iaf! Lycka till på loppet mo några veckor :)

2011-06-12 @ 19:17:47
URL: http://wizy.blogg.se/
Postat av: Sofie

Bra jobbat, själv har jag haft vilodag från träning :)

Postat av: camilla

Härligt träningspass:)

2011-06-12 @ 22:05:59
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Sofia

Du är så fin Sandra! Vi får träffas i veckan :D

2011-06-12 @ 23:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0