Bärgröt

Bärgröt med ost och skinkmacka!



Startade dagen i vanlig ordning med en god och ordentlig frukost. Gjorde i ordning en bärgröt av dinkelflingor, hallon och blåbär. När gröten nästan var klar hade jag i lite nötter och russin för att få lite extra piff på gröten. Det blev hur mumsigt som helst! :D

Nu ska jag snart i väg på 18 års fest så uppdateringen i dag blir lite seg men tar igen allt när jag kommer hem. Är det något speciellt ni vill att jag skriva om? I så fall får ni jätte gärna lämna förslag :D

Bärgröt

1,5 dl dinkelflingor

hallon och blåbär

russin och nötter

3 dl vatten

Blanda alla ingredienser förutom russina och nötterna. Koka upp gröten på svag värme tills den börjar bli fast och ha då i nötterna och russina. Låt sedan gröten stå och småkoka i några minuter tills den är helt klar. Superduber gott! :D

//SANDRA


Kommentarer
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv. tack snygging :D älskar mitt nya hår <3

2011-06-11 @ 20:20:25
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: camilla

Hej min vän:D hur mår du idag?:D

2011-06-11 @ 20:38:04
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Sofie

Goooooooooott :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0