Uthållighetstest idag

Vädret är kyligt och vindarna blåser kraftigt. Vad gör man en sån här dag mån tro? Jo, man sticker ut och springer så klart! :D Det finns inget bättre än att springa när det kyligt, man får liksom mer energi och vinden gör att man får en extra kick. Något som också gör att det är bäst att springa när det är kyligt är att man oftast vill springa fortare för att få upp värmen och komma hem fortare.

Nu har jag precis kommit hem från hejdundrande skön löprunda. Etersom det var så härligt ute och friskt på grund av kylan då passade jag på att utmana mig själv genom att springa 8,9 km. Tog det mest lugnt eftersom jag var inställd på att klara distansen mer än att få en sån bra tid som möjligt. Att få en bra tid på denna distans satsar jag på när loppet väl är. Att springa på samma distans som loppet är på gör jag mest för att bygga upp mitt självförtroende, träna uthållighet och se om jag klarar distansen. Jag tänker så här " har jag en gång klarat något kan jag göra det igen". 


Tid:
47 minuter

 

Distans: 8,9 km


Löpningen idag gick jättebra. Hade egentligen inte tänkt springa alls idag men vädret var så inbjudande att jag inte kunde låta bli. Hela löppasset var helt underbar, hade energi från början till slut. Trodde jag skulle vara trött efter halva vägen men halva vägen gick utan att jag kände någon gnutta av trötthet. Kände också att jag kunde ta i mer än vad gjorde och det är mycket positivt. Förra året när jag tränade på distansen 8,9 km innan loppet klarade jag bara halva rundan och på andra försöket klarade jag det med nöd och näppe. Så nu är fett taggad inför stadsloppet som går om stapeln om 2 veckor! :D






//SANDRA





Kommentarer
Postat av: Emelie - PT och kostrådgivare

Haha jag är tvärtom. Vill gärna att solen ska skina och kanske vara på väg ner..varma sköna vindar och mycket folk i rörelse :D

2011-06-16 @ 21:04:50
URL: http://bodybybeijer.blogg.se/index.rss

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0