Styrketräning med en utmaning

Efter att ha varit relativt still hela dagen bestämde jag mig för att ta ett lätt träningpass så här på kvällskvisten. Tänkte först ta ett längre pass med crosstrainen men ångrade mig då jag kände att motivationen saknades. Så det fick bli ett härligt styrkepass istället med fokus på armar och mage. Men man ska ju aldrig styrketräna utan att ha värmt upp sig så jag ställde mig motvilligt på crossen och trampade 4,5 km. När man har tränat kondition ute under hela våren är min motivationen till crosstraining minus 100.


Idag tänkte jag utmana mig själv genom att köra 30 armhävningar på rad. Klarar 20 med mycket envishet men idag bestämde jag mig för att ta ett steg längre och klara 30. Vid 25 var jag helt slut och vid 29 kom jag knappt upp men med lite ellet rättare sagt mycket envishet klara man mycket. Så när jag gjorde den absolut sista och klarade 30 sträcket blev så otroligt glad. Nu jäklas siktar jag på att innan sommaren är över ska jag klara 40 :D


Hela styrkepasset bestod av:

1 minut snea sitsup
30 sitsup
1 minut planka
15 fällkniven

30 armhävningar
30 bicepscurl
20 triceps på bänk
20 axellyft




Ser ni hur jag svankar när jag gör armhävningar? Kan tyvärr inte göra något åt det eftersom jag är svankryggit men däremot måste jag finslipa på min teknik för det är ser förjävlig ut hahah.




//SANDRA


Kommentarer
Postat av: Alina

Godnatt fina du! :)

2011-06-19 @ 22:47:08
URL: http://alinah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0