Lovely sunday

Dinkelgröt med bananer och madelspån!







Godmorgon! :D

Imorse vid 5 tiden vaknade jag och hela familjen av att det var storm ute och regnet var piskade mot fönstrena. Verkligen inte roligt att vakna till detta men vi alla lyckade somna om och vakna igen till halv 9. Nu är vädret lite halvdant men ingen storm ute som tur är så jag drar nog ut på en löprunda lite senare. Man passar ju på när vädret inte är allt för varmt. Kanske tar en extra lång, vem vet? :D efter det ska jag också ta en extra lång styrketräningspass. Lovely! :D

Dagens frukost!

Idag laddar jag upp med en rejäl frukost eftersom jag tänkte träna innan lunch idag. Vad är då bättre än gröt med banan och madelspån? :D Madelspån ska jag börja använda mig mer av i mina frukostar, så himla gott. Lite sötare  och passar superbra till mycket. Till gröten gjorde jag i ordning på knäckemackor och en kopp te.


Dinkelgröt med banan och madel:

1,5 dl saltås dinkelgröt

3 dl vatten

skivade bananer

linfrön

hackade madelspån


Älskar gröt! :D

//SANDRA


Kommentarer
Postat av: Pernilla

åh, jag är så imponerad av folk som orkar göra en fin frukost! men jag är verkligen ingen frukostmänniska alls så jag är stolt bara jag får ner flingor & mjölk på morgonen :)



tack för dina fina komplimanger på min blogg, jag blev verkligen jätteglad! och ja, jag bakar väldigt ofta, älskar att baka så det blir 1-2 gånger i veckan oftast, det är ju så roligt att testa nya recept!



hoppas du får en finfin söndag! :)

2011-06-12 @ 14:42:26
URL: http://chibichibimoon.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag vaknade också kl 5! :o Trodde verkligen att mitt fönster skulle gå sönder pga regnet, haha!

2011-06-12 @ 23:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0