Ett steg längre i min utveckling

Slitit i en vecka på brolöten och sovit minimalt lite, käkat pasta exakt varje dag och var nära på att åka hem redan andra jobbdagen. Tidiga mornar, sena kvällar, mycket slit och endast en halvtimmes rast vid lunch, så har mina dagar sätt ut under förra vecka. Nu har jag 2 dagars ledigt och sedan bär det av till Brolöten igen för 3 dagars jobb och sedan ledig igen till helgen. Egentligen ska jag bara jobba 5 dagar i veckan och åka hem till helgen men förra veckan jobbade jag hela veckan eftersom Emelie Brolin var och tävlade i falsterbo och skulle ge oss en lektion på söndagen ( alltså igår) därför får jag 2 dagars extra ledigt denna vecka för att komma i kapp helgerna. Jag ångrar verkligen inte att jag valde att jobba hos Emelie Brolin under Juli månad även om det är jobbigt och mycket slit så utvecklas jag enormt mycket inom ridningen eftersom jag får rida dressyr varje dag. Rider en ponny som heter Scarlet och en ponny som heter Kolan. Rider Scarlet en dag och Kolan nästa dag, 2 helt olika typer av ponnier.

Igår red jag lektion för Emelie men dock inte på någon av de ponnier jag brukar rida utan på en fantastiskt fin, känslig, mjuk och elastisk ponny som heter Prinzessin. Att rida denna ponny var nog det bästa jag gjort i hela mitt liv. Kändes som om jag drömde och jag önskade att denna dröm aldrig tog slut. Man kunde rida denna ponny med små mjuka hjälper och tänka vad man ville göra så gjorde den det. Min drömponny som jag önskar att jag hade råd att köpa men som jag aldrig kommer att kunna göra. En ponny med det lilla extra som kommer att gå mästerskap om ett par år med en duktig ryttare som tyvärr inte är jag. Men jag är så otroligt glad och lycklig att jag fick chansen att rida Prinzessin. Efter gårdagens lektion på Prinzessin kände jag verkligen att allt slit, jobb, SENA dagar och TIDIGA mornar är helt klart värt detta. Längtade redan tillbaka när jag satte mig i bilen på vägen hem hahah






//SANDRA

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser ut som en jättefin ponny. :)

2011-07-23 @ 17:00:05
URL: http://jeeanette.blogg.se/
Postat av: Emelie

Otroligt snygg ponny! =)

2011-07-27 @ 02:20:27
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0