Mörk choklad - ett bra alternativ

För er som älskar godis kanske lite väl mycket kommer här ett tips till er att äta istället nämligen Mörk choklad!

När jag nämner mörk choklad kan många tycka att gud vad äckligt, vad tråkigt, betskt, vad ska det vara bra för och är inte det väldigt dyrt??

Stämmer det? Men i så fall kan jag ju tala om för er att mörk choklad har väldigt bra egenskaper som gör att du kan förbättra din hälsa radikalt plus att det finns i en mägnd olika smaker som gör att det blir gott. Själv är jag inte så förtjust i bara mörk choklad utan istället väljer jag mörk choklad ( 70%) med kanske kakaobönor, nougat, mint eller varför inte med pistage nötter i. Och inte blir det betskt ifall du väljer någon med smak

Chokladens egenskaper:

*
innehåller mycket antioxidanter
*förbättra blodcirkulationen
*förebygger hjärt och kärls sjukdomar
*vitaminer och mineraler
*sänker blodtrycket och minskar stress
*minskar sötsuget

Jag lovar att du känner dig nöjd och uppfyllt dit behov av choklad redan efter 2-3 bitar, är inte det bra? Men kom ihåg att även om mörk choklad är nyttigt så ska man endast äta det i små mängder och inte varje dag utan det räcker med 2 dagar. Om du äter det varje dag ger det dig ingen effekt !

Ljut av det goda när du väll har det och våga längta lite längre tills nästa gång, då blir det atomatiskt godare!

// sandra



Kommentarer
Postat av: Nathalie

2011-02-27 @ 21:35:27
URL: http://newfield.blogg.se/
Postat av: Danielkl.com

Mörk choklad är såååå äckligt!

2011-02-27 @ 22:20:39
URL: http://danielkl.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0