Ett skepp kommer lastad ! med vadå?

Då kör vi en ny pannkaksrätt och denna gång gjorde jag en lite mer sötare variant. Man behöver faktiskt inte köra nyttigt hela hela tiden bara för att man tränar och driver en hälsoblogg utan nyttigt och hälsosamt kan vara att man faktiskt vågar unna sig sötare och onyttigare saker. Idag kände jag verkligen för att lyxa till det och unna mig något riktigt gott och lite onyttigare efter 3 dagars powerwalk och för att min ponny snart försvinner ur mitt liv (dock ej från mitt hjärta). Kände att jag verkligen behövde få tröstäta något gott, snart ska jag ut och rensa tankarna lite genom en powerwalk. Det är verkligen inte lätt att förlora någon som betyder så himla mycket för en och någon man älskar över hela sitt hjärta.

Denna pannkaksrätt gjorde jag grahamsmjöl, lite yoghurt, kakao, mosad banan och fiberhavregryn och klickade på en klick hallonkvarg och strödde på lite floursocker. Supermumsigt men väldigt mättande ! :D Nu är jag snart redo för en powerwalk, ska bara smälta maten lite till så att jag slipper få håll. Efter powerwalken kanske jag styrketränar lite ute i solen sen tror jag nog att sätter mig ner och skriver lite. Älskar att skriva när jag är lite deppig även om jag inte skriver något vettigt så hjälper det oftast. Vad brukar ni göra när ni är deppiga och har mycket att tänka på?








Vad tycker ni är bäst? Många bilder i ett inlägg på samma rätt eller 1-2 bilder?


Recept:

 

2 ägg

1 dl Grahamsmjöl

1 dl fiberhavregryn

1 mosad banan

1 tsk kakao

0,5 dl naturell yoghurt


Blanda ihop allt och stek pannkakorna på mellanvärme tills dem är fasta.

 

//SANDRA


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Det ser riktigt gott ut!!!

Vad händer med in ponny? :(

2011-08-08 @ 16:29:49
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Josefin

Åh vad gott det ser ut med hallonröran ovanpå! Stark kandidat till helgfurkosten (:



SV : Men jisses så fint! Blir alldeles glad av era fina kommentarer (: Och som jag skrev till Rebecca så är kost och träning något jag alltid pysslat med och tyckt varit kul! Hemma i köket när jag var liten, när jag blev större, när jag flyttade hemifrån, när jag hittade kvargen som livsmedel (; och sen vareviga vardag. Älskar mat!



Ha en fin kväll!

2011-08-08 @ 22:14:52
URL: http://aliceaugusta.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0