mot söderköping












Idag går bilen mot söderköping så uppdateringen idag blir återigen rätt låg. Ärligt talat kan jag erkänna att jag har varit extremt dålig med uppdateringen den senaste tiden vilket märks en hel del men jag ska verkligen förbättra mig och jag hoppas att ni fortfarande tycker om att läsa min blogg. Det har hänt massor den senaste tiden och jag har varit på resande fot en hel del. Inte så mycket tid till att blogga egentligen! Idag ska vi återigen åka iväg på en liten utflykt till söderköping där vi förmodligen kommer att äta glass (STOR). Nån som har varit i söderköping och gjort det någon gång? :D Deras glassar är enorma och då överdriver jag inte. För ett par år sedan när vi var där sist beställde farfar in en glass som gott och väll skulle har räckt till 5 pers, minst! hahah

Dagens frukost bestod av en avokadomacka och en god favorit i repris tillsammans med en god fildrink. Favoriten är såklart brie, honung och valnötter som jag körde på det nya brödet jag köpte igår. Den ljusa limpa tillsammans med favorit i repris pålägget gick ihop som handen i handsken och jag åt mackan i största möjliga njutnig och önskade att jag kunde spola tillbaka tiden. Så ett tips till er: Ljust surdegsbröd tillsammans med honung, brie och valnötter är gott, godare än godast och superduber gotti!  Helt klart min nya favorit när det gäller bröd och pålägg. Har ni nån klar favorit?

//SANDRA


Kommentarer
Postat av: vonskareng

stekt ägg kryddat med sådana kryddor man förknippar med pizza/jordnötssmör/blandade grönsaker helst stekta/nutella (om det är helg haha och jag vill offra min mjölkkänsliga mage) /stekt svamp... hmm... ja och andra vegetariska alternativ... MMM HUMMUS!!

2011-08-21 @ 11:22:36
URL: http://vonskareng.blogg.se/
Postat av: Linn

Leverpastej och gurka ;) Enkelt och tråkigt men så jääävla gott! He he.



Är jag onyttig så är marmelad & ost på en skiva rostbröd riktigt smarrigt!

2011-08-21 @ 12:10:01
URL: http://halsogladje.blogg.se/
Postat av: Malin

Oj, jag är ju långt ifrån nån expert på att fota. Men att fota i dagsljus ger fina bilder. Gärna med en ljus bakgrund. Sen går det alltid att fixa till skärpan i photoshop :)

2011-08-21 @ 13:53:25
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: linn

Underbara söderköping! Hoppas det var fint :)

2011-08-21 @ 21:18:37
URL: http://drivkraften.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0