svettigt intervallpass blev det....

Sådärja, då var dagens konditionspass avklard och nu sitter jag och återhämtar mig innan jag ska dra ut till stallet för en härlig barbackatur i paddocken/skogen. Imorse stod det klart för mig att det var en powerwalk som skulle få bli dagens konditionsträning men väl utanför dörren började jag springa och allt kändes så himla bra. Så jag beslöt mig för att utmana mig själv med intervallträning. Detta var faktiskt första gången jag tyckte att intervallträning var riktigt roligt! :D

Sprang samma runda som jag powerwalkade häromdagen ( 5 km) och drog på extra i backarna. Jag och backar alltså, älskar verkligen backar. Det spelar ingen roll ifall jag cyklar, springer eller går det gäller det samma vad jag än gör så tar jag alltid i extra just backar. Det är så himla härlig känsla man får när man är uppe och känner att man klarade det. Sen får man ju såklart lite muskler på köpet och bättre kondition men det är en annan 5:a.

Nån dag denna vecka ska jag ta en sväng till sandtaget och springa några vändor upp och ner i dem härliga sandbackarna, Extremt jobbigt men superduber kul och bra träning.




//SANDRA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0