Roligt med powerwalk, mindre kul med en vattenblåsa och skavsår

Träningsmotivationen börjar äntligen att komma tillbaka och jag har nu 2 dagar i rad tagit mig en härlig powerwalk på 6 km i strålande sol. Trodde imorse att det skulle bli en innedag efter som regnet öset ner men efter regn kommer solsken brukar man ju säga och det var just det som hände. Himmlen sprak upp och solen kom fram efter lunch, perfekt tajming eftersom jag planerat att powerwalka då. Självaste powerwalken gick jättebra, hade jättemycket energi och orkade hålla samma tempo hela tiden. Idag fick jag heller inte lika mycket håll som jag fick igår och kunde faktiskt öka tempot lite i intervaller. Powerwalk är riktigt bra konditionsträning har jag märkt och riktigt roligt också. Hur många av er brukar powerwalka? :D

Powerwalken gick som sagt superbra idag men dock märkte jag när jag kom hem att jag hade fått en stor vattenblåsa och skavsår på hälen. Så det fick bli att lägga på ett skavsårsplåster och hoppas på att den försvunnit tills morgondagens powerwalk. Håller också tummarna på att vädret är lika fint imorgon som de har varit det senaste dagarna.



//SANDRA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0