en spontantripp till trosa hamn

Igår kväll drog jag och min alldra bästa kompis på en spontantripp till trosa hamn för att käka mjukglass. Har varit sugen på mjukglass under hela Juli men har ju jobbat nästan hela tiden så tiden har inte funnits. Men igår frågade min kompis ifall vi kunde cykla ner och ta en mjukglass, något som vi planerat länge men som aldrig blivit av. Så härligt att äntligen vara helt ledig från jobb vilket jag inte varit på 6 veckor, nu kan jag äntligen njuta av sommarlovet och göra sånt man ska göra: Äta mjukglass, sova, njuta, bada och bara chilla. Ligger lite efter med det, har inte sovit bra alls under 6 veckor, endast käkat 2 glassar och badat en gång. Dem 3 sista veckorna som är kvar nu ska jag verkligen ta igen allt jag missat.

Måste bara säga att jag älskar mjukglass med tuttifruttiströsel. En favorit som har hängt med i flera år, enda sen barnsben. Det ska vara mjukglass i våffla och gärna med choklad i botten men dessa våfflor är svåra att hitta och om man hittar dem är dem slut :( Men mjukglass i vanlig våffla går lika bra och det är så gott. Gillar ni mjukglass? :D

Gårdagen var hur underbar som helst. Vi cyklade ner till hamen och köpte oss en mjukglass sedan gick vi runt genom hela trosa och bara pratade om allt mellan himmel och gjord. Vi har inte träffats knappt på 6 veckor trots att vi bor 2 kilometer från varandra så vi hade mycket att prata om. Efter det cyklade vi hem till henne och chillade ett tag. Klockan 23.00 var klockan när jag drog hem i mörkret och satte mig i soffan framför en film och gick sedan och la mig 01.00.  En perfekt kväll helt enkelt! :D


 



//SANDRA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0