Godmorgon underbara tisdag

Godmorgon, först och främst vill jag tacka alla som läser min blogg och hälsa alla nya läsare välkomna till min hälsoblogg, hoppas ni fortsätter att följa min blogg i fortsättningen ! :D Idag ska jag ta min en vilodag och bara ta det lite chill. Kanske det blir en promenad i skogen och leta svamp och plocka blåbär, älskar verkligen svamp och blåbärsplockning hahah Ikväll kommer dem sista personerna som ska kolla på min ponny och ska själv visa upp honom innan dem prova, får se hur det går eftersom jag själv inte ridit honom på 2 dagar. Jag har en del småpyssel att göra idag såsom att göra klart mitt CV och personligt brev och söka lite jobb, lägga ut 2 annonser och kanske baka något, vem vet?!  Vad ska ni hitta på idag? :D

Dagens frukost
beståd av en davosbägare, kesomacka och ett glas med iskall kaktusfikon juice.


Davosbägare:

Naturell yoghurt

1 dl rågflingor

0,5 dl kellogs speciall

1 dl blåbär

1 halv mosad banan
1 halv banan ( frysen)

 

Blanda allt och ställ in i frysen över natten. Lägg in resten av bananen i frysen över natten. Ta ut den dagens efter ca. 1 timme innan servering elller tinna den lätt i mikron. Tänk på att denna davosgröt fortfarande ska vara något frusen när den äts. Ta ut den frusna bananen och skär den i bitar. Servera davosgröten med dem frusna bananbitarna och lite kellogs speciall.

Kesomacka

1 surdegsbröd

Keso

Supermix

 

Blanda supermixen med keson och bre ut det på mackan.










//SANDRA


Kommentarer
Postat av: Smaljeansen!

Vilka vackra bilder!

2011-08-09 @ 13:14:11
URL: http://smaljeansen.blogspot.com/
Postat av: alice

davosbägare lät underbart gott!

2011-08-09 @ 14:41:39
URL: http://berriesandstuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0