en cykeltur på sammanlagt 3 mil blev det :D



Hejhej, har ni haft en bra dag idag? :D

Min dag har varit som vanligt, alltså helt underbar. Gick upp tidigt imorse, tog cykeln och drog iväg till till mölnbo där min ponnys massör bor. Jag trodde inte att det var så långt som det var men fick veta att det är 1,5 mil dit så sammanlagt har jag cyklat 3 mil idag. Lite förvånad är jag allt att jag orkade efter veckans intensiva vecka men jag verkar aldrig bli trött haha Ni kan förresten inte ana hur hungrig jag har varit under hela dagen. Ätit en bra frukost, lunch och mellanmål men till middagen var jag så hungrig att jag åt en stoooor portion spagetti och köttfärsås= mummigt! Min mage må va liten men matbehovet är stooort.

Nej nu ska jag sluta snacka mat utan istället berätta vad jag gjort under dagen. Som sagt dagen började med en cykeltur på 1,5 mil ut till stallet, sedan red vi ut en sväng i skogen. Det var helt underbart att få rida ut på chasha (osäker på stavning) och att få galoppera henne. Hon är en mycket het häst som man måste rida på ett speciellt sätt. Ju mer man håller i tygeln desto hetare blir hon. I början var det lite svårt men lärde mig ganska så snabbt hur jag skulle rida henne för att få henne lugn. Efter ridturen serverades det spagetti och falukorv. Något som jag verkligen gillar. Sedan tog cykeln hem och slängde mig på datan. Men inget vettigt fick jag gjort eftersom jag då för stunden var trött. Nu är jag dock hur pigg som helst! :D

Imorgon blir det en cykeltur på 2 mil till Nådhammar för jag ska nämligen rida Noblessa igen. Fett taggad!

Hare gött!





//SANDRA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0