skönt med en löprunda i skogen

Idag tog jag en härlig löprunda ute i den blöta skogen. Trodde att det skulle vara torrare men det var vattenpölar överallt så man fick antingen springa på sidan eller hoppa över. Men gud så skönt det var att inte behöva springa på asfalt för en gång skull. Asfalt är bra att springa på ibland men om man springer på asfalt mycket kan det i längden vara skadligt för knän och behinnor eftersom asfalt är så hårt och stumt.

Min plan är att springa på asfalt en gång i veckan och resten i skogen av en enda anleding och det är att det loppen jag ska springa i sommar består av 100 % asfalt. Därför måste jag vänja mina ben vid asfalt så att jag klarar loppen utan komplikationer. Är mina ben vana vid asfalt kommer jag också att klara att öka farten utan att det känns jobbigt. Men jag skulle inte rekomendera att springa på asfalt om man inte har mål att springa lopp såklart. Bättre att hålla sig till grus och skogsunderlag.

Från och med nu tänker jag lägga mycket fokus på löpteknik och armstyrka för det är mina största svagheter.

Teknik är viktigt vid löpning för att undvika förslitningskador!

Nu ska jag gå och lägga mig, God natt ! :D

//SANDRA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0