Min dröm är att se ut så här....



Skoja bara, aldrig i livet!!!!!

 Varför skulle man vilja se ut som en muskulös ballong?

Visserligen så tycker jag att det är väldigt snyggt att vara muskulös. Själv strävar jag efter att bli det men jag skulle aldrig i livet , inte ens om jag fick 1 miljon skulle jag vilja se ut så här. Men det är stor skillnad att vara muskulös och en body builder. Tycker att det är extremt fult med kvinnor och män som är Bodybuilder. Jag tycker att kvinnor som är bodybuilder har tagit bort allt kvinnligt på sin kropp, de vill säga bröst, figur och sin sensualitet. Och mänen ser ut som hulken allihopa.  Jag tror knappast att ens kropp mår bra av den träningen, bulkningen och dieten som dessa människor går på. Att först bulka sig och sedan vrålträna, nej ush!

Visste ni att allt fler och fler människor träna och äter med mål att vara med i Body Fitness tävlingar ? Där blir man bedömd efter hur ens fysik ser ut, hur poseringen ser ut och till viss del utseende och utstrålning. Nästan som Miss America tävlingar fast att man ska också ska se ut som muskulösa ballonger. Löjligt!

Vad jag vill med denna korta lilla t ex. är att uppmana folk att aldrig sträva efter att se ut som bodybuilder. Helt onödigt tid som går åt spillo tycker jag, hellre att man lägger den tiden på annat. Man ska träna rätt och äta normalt för att må bra och bli starkare men när man ser ut så här tycker jag träning har gått för långt. Hela tiden kommer det nya extrema sporter som är värre än den andra och jag tycker att bodybuildning är en av dem.

Men om nu folk vill hålla på med bodybuildning är det ju inte min ensak. Men detta är mina åsikter och tankar om sporten. Sen får man ju tänka på att bodyuildning är som vilken sport som helst men som tillhör dem extrema.


Håller ni med mig ?

 eller har ni några andra åsikter/tankar om just bodybuilder?

 

//SANDRA

 


Kommentarer
Postat av: Sandra

HAHA min dröm kropp med -.- xD

2011-04-26 @ 10:24:16
URL: http://sandriey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0