Kardemummagröt



Kardemummagröt:

1,5 dl havregryn

Linfrön

Kardemumma

3 dl vatten

Tillbehör:

1 Äpple
Kanel


Blanda ihop ingredienserna och låt stå i 5 minuter. Koka sedan upp gröten på svag värmen och skiva ner lite äpplen och rör om. Låt stå och små puttra tills gröten är fast och färdig för att ätas. Skiva resten av äpplet och dekorera gröten med dem och strö över lite kanel. Serveras med mjölk om man vill!




till gröten åt jag 2 husmans knäckebröd med leverpastej och salami :D

Springningen idag gick rätt bra trots träningsvärken och att att det var tidigt på morgonen. Som ni märkte åt jag frukost efter springningen men man ska ju aldrig springa och träna hårdare på tom mage så jag åt en banan och drack lite filmjölk innan. Inte alls mycket och det förbränner man under men man får lite energi så att man orkar.

Jag och min kompis sprang eller rättare sagt vi joggade 2 varv runt vallen i ett medeltempo sedan tog vi ett tredje och uppför en helvetsbacke. Efter det sprang jag själv eftersom min kompis bestämde sig för att powewalka på grund av sina knän. Jag ökade tempot lite och sista biten spurtade jag. Spurten kände faktiskt rättså bra men måste fortfarande träna upp den så att jag orkar börja spurta tidigare och hålla i enda tills mål.

Efter att min kompis kom tillbaka gick vi ett varv tillsammans för att varva ner och då passade vi på att prata om alt mellan himmel och gjord. Hur mysigt som helst ! :D Vi kommer nog förmodligen att börja springa tillsammans 1 gång i veckan som vi gjorde idag innan frukost.

Jippi, äntligen har jag fått en träningskompis! :D

//SANDRA


Kommentarer
Postat av: Anonym

MEN SÅKLART!!!! :D Tack för en trevlig springtur! :D kram! <3

2011-05-28 @ 13:33:05
Postat av: camilla

ÅÅ alltid mkt roligare att träna tillsammans emd ngn :D



Okey men vad skönt att kontrollen släppt nu :) räknar/räknade du kalorier och så?



en alla e ju inte söälskare som jag haha^^ kakor o godis har jag alltid vart galen i :) men jag började med att bara äta godis på lördagar i 2 året på gymnasiet så att släppa på det har vart otroligt tufft, men allt går om man vill :)

Blir du mätt om du bara äter 4ggr om dagen?:O äter du stora portioner när du äter då? jag äter ju typ 6-8ggr om dagen o jag e typ hungrig jämt xD

Hur reagerade din släkt/vänner på din äs förresten? drog du dig undan dina vänner? drog dom sig undan dig eller hur har de fungerat?

Många kramar o tack för att du svarar på mina frågor :D

2011-05-28 @ 17:17:23
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0