fördomar om smala människor

Att vara smal, träna och äta hälsosamt verkar störa en hel del människor. Det är som om folk inte vill att man ska leva så ifall man är smal. Helst verkade det som om  dem vill att när man är smal ska man vräka sig pizza osv. Därför brukar folk slänga ut en och en annan otrevlig kommentar. Jag tror det handlar mest om avundsjukhet eller vad tror ni? Avundsjuka på att dem själv inte lyckas leva hälsosamt eller träna och slänger då istället ut kommentarer för att själva må bättre.

Dessa irriterande kommentarer har jag fått höra i mitt liv!

- varför tränar du? du behöver ju inte gå ner i vikt!
- Ska du inte ta en till bulle, du som är så smal.
- Bantar du eller?
( när man t ex. väljer en sallad före pizza)

Nu var det ett tag sen jag fick en kommentar men när jag gick på högstadiet fick jag jämt höra kommentarer. Dem flesta tyckte inte att jag var riktigt klok som tränade så mycket som jag gjorde, klagade på att jag smal och att jag inte åt "tillräckligt". Folk kopplar oftast träning och att äta hälsosamt med att gå ner i vikt. Men faktum är att ALLA oavsett om man är smal eller tjock behöver träna och äta rätt för att må bra.

Om jag nu ska skulle börja vräka i mig godis, chips och glass varje dag hur skulle jag då se ut i själen? Inte särskilt bra, eller hur?

Att träna och äta hälsosam mat är alltså för att alla människor ska känna sig pigga, glada, fräsha och starka både själsligt och kroppsligt. Det är även bra för att slippa sjukdomar, skaderisker och så är det bra för att hålla blodcirkulationen igång. Och faktiskt, en rund människa som är aktiv är galet mycket bättre än en inaktiv, smal människa!

Tänk på detta!



//SANDRA


Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

Bra skrivet, helt rätt!



SV; haha jaa :D det är toppen, hur ärdet själv? :D

2011-05-05 @ 22:33:31
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0