Provridit idag










Oj vilken dag! Knappt varit hemma på hela dagen utan har varit över allt och gjort allt möjligt. Knappt suttit still och benen har gått som på en duracellkanin. Började dagen med att provarida en häst, för att sedan äta lunch hos farmor och farfar, drog sedan till affären och tog efter det cykeln till sandtaget för lite backträning. Det är väll först vid middagen som jag för första gången sen frukosten är hemma. Nu väntas matte och lite annat plugg. Har skjutit upp det för länge så nu är det  väll dax att tag i det hela.

Hästen som jag provred är en tinker som inte blivit jobbat på 6 år men lyckades i alla fall få den att sänka ner lätt på tygeln i vissa steg. Blev rätt impad själv och även ägaren blev det men jag vet inte riktigt om detta är något för mig. Har inte någon stor lust att lägga ner 1 år på att bygga upp denna häst för att sedan kunna börja rida på riktigt och komma någonstans. Det känns som om jag bara jobba med uppbyggnad av hästar det senaste året och vet hur mycket slit det ligger bakom det. Men som tur är så behöver jag inte bestämma mig än då jag har 2 andra stall att titta på, då kanske valet blir enklare. Hästen är i alla fall gullig men riktigt tjock, omusklad och totalt ur form som ni kanske ser!

 


Kommentarer
Postat av: vonskareng

otroligt fin ändå! gud vad avundsjuk jag blir, längtar efter att få sitta i en sadel igen :)

2011-09-05 @ 12:29:03
URL: http://vonskareng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0