Uncle bens

Idag tar jag med mig gårdagens rester som matsäck till praktiken. Kanske inte min favoriträtt precis men ibland är det rätt gott fast dock inte så jätte nyttigt. Det jag pratar om är kyckling med Uncle bens sweet and sour ananas sås med ris. Det som gör denna maträtt lite onyttigare är såklart såsen.

Ingridienser i såsen:

vatten, tomater, socker, ananas (16 %), vinäger, grön paprika ( 4%), morötter ( 3%), selleri, röd paprika (3%), modifierad majsstärkelse, bambuskott (2 %), lök, salt, tamarindjuice, färgämne (paprika extrakt), kryddor.


Näringsinnehåll

Energi/kcal: 384/90kcal

Protein: 0,3g

Kolhydrater: 21,2 g
varav socker: 13,5 g

Fett: 0,1g

Fibrer: 0,7g

Natrium: 0,22g

Salt: 0,56g







Recept!

bryn 350 gram tränat kyckling eller fläskfärs i lite olja i 3-4 minuter.
Häll burkens innehåll över köttet, rör om och låt stå sjuda i ytterligare 4-5 minuter. Servera med ris!

Smaklig måltid!


// SANDRA




Kommentarer
Postat av: Carolina- Hästbloggaren

Var det gott? :O Aldrig provat uncle bens ;)

2011-03-02 @ 18:12:02
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Carolina- Hästbloggaren

SV; Okej. Men är det typ kyckling bitar i? :)

2011-03-02 @ 18:31:38
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0