söndagsfrukost med honungsyoghurt







Godmorgon sunshines!

Hoppas ni har det bra i värmen och att ni är pigga och glada. Själv har jag dragit på mig förkylning och hostar en del så nu får springträningen ligga på hyllan tills jag är frisk. Inte alls kul att bli sjuk så nära inpå loppet och jag är supernervös att jag inte hinner träna och bli frisk inför det. Så typiskt att bli sjuk när man kommit igång som bäst ! :(

Idag ska bara ta det lugnt och lite senare dra ut till ponny som inte blivit riden sen i måndags. Han kommer förmodligen vara superpigg och bocka men vill gillart, gäller bara att hålla i sig. 

Dagens frukost!

Efter att ha ätit gröt och macka 3 dagar i rad när jag varit borta och jobbat var det hur gott som helst att äta yoghurt till frukost. Gjorde enligt mig i ordning en lyxig yoghurtfrukost med surdegsbröd. Helt underbart gott! :D 

Honungsyoghurt med saltås dinkelmusli
nötmix: hasselnötter, valnötter, sötmandel och russin
Torkade aprikoser
Äppelbitar

Tropiskt juice
Surdegsbröd med leverpastej


Tänkte först att det kunde vara mysigt att sitta ute och äta frukost med familjen men det blåste så jag flyttade in allt igen. Är ju som sagt sjuk och vill inte riskera att bli ännu mer sjuk haha

//SANDRA


Kommentarer
Postat av: fanny

usch va tråkigt att vara sjuk, krya på dig! :) men frukosten ser otroligt god ut, blir alltid så inspirerad av att se vad andra äter till frukost. :) surdegsbröd är ju jättegott och nyttigt väl? vet du varför just surdegsbröd är nyttigare än annat grovt bröd? :D oj lång kommentar. :P

2011-06-05 @ 13:11:41
Postat av: Sofie

God frukost, dock har jag aldrig förstått mig på alla som äter leverpastej :P

Postat av: malin

Åh det där brödet såg helt underbart ut!! :D Hembakt eller köpt?



och så ett länktips till Fanny: http://www.matvett.se/blogg/varf-r-r-surdeg-s-nyttigt-del-1

2011-06-05 @ 14:52:00
URL: http://enlitensmakbit.blogg.se/
Postat av: Annie

Hej fin blogg!:)

KRAM

2011-06-05 @ 21:30:27
URL: http://panniies.blogg.se/
Postat av: malin

Tack :D

Då ska jag hålla utkik om jag nån gång passerar ett hemköp :)

2011-06-06 @ 08:08:44
URL: http://enlitensmakbit.blogg.se/
Postat av: Maj - en bra träningsblogg

Vad gott det ser ut. Bor du själv? :-)

2011-06-06 @ 09:39:50
URL: http://majjohansson.blogg.se/
Postat av: Louise

Va gott det såg ut! :D Hur smakar honungsyogurt? Honung? :P

2011-06-06 @ 10:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0