Curri och fisk?

Passar currisås ihop med fisk? Hell yeah, it does! ;D

När jag kom hem idag från jobbet idag var jag rätt trött och hungrig så det fick bli en sån här man tager det man haver dag. Persilade kryddad torsk med currisås och ris. Godaste maträtten jag ätit på länge och mättade min mage och gav mig ny energi så att jag orkade cykla till stallet och rida. Det var första gången jag åt fisk tillsammans med currisås men absolut inte sista. Currisås tillsammans med fisk är så otroligt gott. Prova någon gång! :D





Ingredienser

Torsk ryggfilé 100-150 gram styck
´
Persilade krydda

smör

Gör så här:

Krydda fisken med persiladekrydda och stek den i en stekpanna tills ytan fått en fin yta på varje sida. Lägg fisken
i en ugnssäker form och kör i den i ugnen på 175 grader och låt den stekas färdigt där inne.

//SANDRA

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: josefin

Åh det såg gott ut! jag tar gärna recept både på fisk och sås (:

2011-06-21 @ 23:01:51
URL: http://aliceaugusta.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0