torka frukter och bär

Igår var jag riktigt rastlös så då gjorde jag något som jag länge velat testa - att torka frukt! Den senaste tiden har blivit ett stort fan till torkad frukt, bland favoriterna finns aprikoser, tranbär och blåbär. Men som sagt igår provade jag torka egen frukt och det blev bananer och hallon. Bananerna blev goda men hallonen, Uhm vad goda dem blev! :D








Egen hemmagjord musli

Torkade bananer

Torkade hallon

Dinkelflingor

Kanelrostade hasselnötter

Linfrön

Russin


Torka frukt och bär


Bär och eller frukt

Bakplåtspapper



Sätt ugnen på 70 grader. Lägg frukten och eller bären som du vill torka på en plåt. Kör in plåten i ugnen och låt dem torka i 8 timmar.

Tips: eftersom det tar så lång tid så är ett tips att torka mycket och olika frukter på samma gång.


//SANDRA

Kommentarer
Postat av: josefin

Åh det är så gott! Min favorit är att torka äpplen. Skär dom i jättetunna skivor, smetar in dom med massor av kanel, torkar låååångsamt och läääänge, gärna på galler. Sen är det som chips! Nomnom (:

2011-06-17 @ 12:17:01
URL: http://aliceaugusta.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0