Mannagrynsgröt

Imorse vaknade jag på rätt sida av sängen. Det känns som om denna dag kommer att bli perfekt, vädret är underbart och jag har precis slängt i mig en god frukost. Det fick bli mannagrynsgröt idag, något jag verkligen älskar. Åt det jättemycket när jag var yngre men nu var det flera år sedan jag gjorde det. Så när jag hittade mannagryn i skafferiet blev så glad och var tvungen att göra i ordning en portion hahah När jag var liten hade jag alltid socker och kanel på min mannagryn men idag körde jag på kanel, hasselnötter och hallon. Mycket godare! :D










Mannagrynsgröt  2 portioner


4 dl mjölk

0,75 dl mannagryn

salt

1 tsk kardemumma

hallon

hasselnötter

Koka upp mjölken i en kastrull. Vispa i mannagryn, salt och kardemumma och låt sjuda under omröring ca. 3 minuter.  Häll mannagrynsgröten i en skål och dekorera med frysta hallon och hackade hasselnötter.

//SANDRA


Kommentarer
Postat av: LINDSHE - svart bälte i shopping! -

Har du smakat Ben and Jerrys någon ggn? (Det har väl alla? :) hihihih...)

Har du någon favoritsmak eller någon smak du kanske avskyr? :D PÖSS!

Postat av: camilla

Mm mannagrynsgröt e ritkgit gott ibland:D

Hur har dagen varit hittills?



Jobbet gick bra idag, fick sluta tidigare, mjukstart haha :)

På posten är de jag jobbar:D

2011-06-15 @ 12:32:41
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Katarina

Mannagrynsgröt är barndomsminne för mig! Nu har jag inte ätit det på länge och så får man inte tag på mannagryn i Singapore :(

2011-06-15 @ 14:39:31
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: Twiggy♥

Gott:)

2011-06-15 @ 14:48:46
URL: http://twiggyrosablingbling.blogg.se/
Postat av: Elin

Mannagrynsgröt bara skriker barndomsminnen för mig ^^ Har inte ätit det på flera år nu, kommer knappt ihåg hur det smakar... Måste nästa testa bara för att se om det är så gott som jag minns det ^^

2011-06-17 @ 21:24:54
URL: http://kardemummasnurran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0