Min första sommarlovsdag

Sommar sommar sommar, härligt med sommar! :D

Vad jag älskar sommar, finns verkligen inget bättre. Inga läxor, ingen press, inga tidiga morgon, inga tider att passa. Så avkopplande att bara kunna va och själv kunna välja om man ska hitta på något eller bara ligga och lata sig. Oftast ligger ju inte jag och latar mig så ofta men jag har ju friheten att kunna välja det om det skulle vara så. På somrarna behöver man bara fokusera på sig själv och göra roliga saker såsom att åka och bada, sola, hänga med kompisar, vara ute länge och gå upp när man vill. 10 veckor bara roligt, det förtjänar verkligen vi som går i skolan på något sätt.

I sommar kommer jag att ta till vara på all ledig tid jag har och bara göra sånt som är kul såsom träning, hänga med kompisar, vara ute, sola och göra sånt som är svårt att hinna med när man går i skolan. Tänk er att kunna gå upp när man vill, kunna chilla på förmiddagen, hänga med kompisar på eftermiddagen och träna på kvällen eller varför inte ta en morgonträning och ha hela dagen till att göra annat? Sommaren är bara för bra eller vad säger ni? :D

Min första dag på sommarlovet! :D

Idag tog jag en riktigt skön sovmorgon, sov till klockan 9. Gjorde iordning en jättegod frukost med bär och satt bara och njöt hela morgonen med en tidning. Ägnade hela morgonen till att bara chilla runt och gjorde en del viktiga saker såsom att ringa jobb och skriva önskelista. Fyller ju år snart, 17 år. Älskar att skriva önskelistor, skriver ner allt jag önskar mig även sånt som jag vet inte kommer att få. T ex en resa till Italien hahaha Man kan ju alltid hoppas :D Brukar era önskelistor vara realistiska eller en blandning mellan realistiska och orealistiska?

Tog sedan en härlig cykeltur eller rättare sagt en svettig och jobbig cykeltur till stallet. Hade så mycket energi att göra mig av med så jag tog i extra mycket speciellt i backarna. Cykling är rätt muskelkrävande och det märks verkligen i backarna. Det känns i framsidan av låren ! :D

Resten av dagen har jag inte gjort så mycket än att sola och fixat med bloggen men också firat min kusin som tagit studenten. Längtar tills jag gör det, tänk att få slippa skolan helt. Fan så skönt! :D 2 långa år kvar, hoppas det går fort.

Som ni kanske märkt så älskar jag att babbla, där av smeknamnet vagnhärads pratkvar xD

//SANDRA

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack, vad snäll du är! :)



Flingorna på bilden var troligtvis Ica Crunchy Jordgubb/Yoghurt, blandat med vanliga Kellogs K.



Och bildkvaliteten kan jag tacka dagsljuset (sommaren!) och Photoshop för. Fotar utan blixt med så bra och ljus belysning som möjligt. :)

2011-06-11 @ 00:24:05
Postat av: Victoria

Sv: Härligt med sommarlov! Brukar också skriva önskelistor ibland, eller snarare "mål" - men dom brukar vara realistiska, för allt är ju möjligt, eller hur? ;D

2011-06-11 @ 10:21:25
URL: http://frukostera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0