honungsrostade havregryn


Yoghurt med honungsrostade havregryn och frusna bär!








Godmorgon mina vänner! :D

Idag när jag vaknade var jag full av energi och kände mig verkligen fantasifull. Gjorde en otroligt god yoghurtfrukost med honungsrostade havregryn och frusna blåbär och hallon. Denna frukost är defenitivt en av mina favoriter och kommer nog äta den ett flertal gånger i sommar. En riktigt sommarfrukost enligt mig! :D

För 2 personer:

2 dl havregryn
1 msk smör
1 msk honung

frysta bär
naturell yoghurt

Gör så här:

Rosta havregrynen i en torr varm stekpanna under omrörning. Rör i smör och honung. Låt det svalna. Häll sedan dem rostade havregrynen på yoghurten tillsammans med frysta bär. Klart och smarrigt värre!

Macka:

Lingongrova special
filadelfiaost
advokado



//SANDRA


Kommentarer
Postat av: Katarina

Låter väldigt gott :)

2011-06-08 @ 09:37:04
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com
Postat av: karin

Vad goda alla dina frukostar ser ut :)

2011-06-12 @ 10:33:04
URL: http://bubbelsoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0