Ett steg i rätt riktning

Jag har en strategi som går ut på att inte äta eller göra något som jag inte mår bra av. Därför väljer jag bort godis, kakor, ljust bröd, läsk, fika, halv och hel fabrikat och fettrika maträtter av just den anledningen att jag inte mår bra av det. Visst fikar jag ibland men det är väldigt sällan och då fikar jag bara sånt jag vet att jag gillar. Tycker inte att man ska lägga fokus på sånt man inte mår bra av, för varför ska ska man utsätta sig själv för sånt som påverkar en negativt? Istället fokuserar jag på sånt jag mår bra av istället såsom en bra kost, träning och i alla fall försöka få en sådan bra sömn som möjligt. Att göra de som man SJÄLV mår bäst av är ett steg i rätt riktining till ett hälsosamt liv. Om man mår bra på insidan och är snäll mot själv och inte ställer för hög press eller krav på sig själv är det lättare att ta hand om sin kropp och sitt väkmående samtidigt som man lättare klarar att uppfylla dem mål man har.

Jag prioriterar alltid mina behov i första hand och tar dem fullaste allvar. Jag lever för min filosofi som lyder: alla människor har rätt till att göra sina egna val så länge dem mår bra av det och inte skadar någon annan. Att vara hälsosam är ett val som jag har gjort och ett val som man frivilligt väljer. Ingen gjorde detta val åt mig och ingen annan kan göra det valet åt er heller. Man väljer sitt eget liv och alla har rätt till det och ingen har rätt till att lägga sig i i ens livsstil. Man ska ha rätt till att vara ett hälsofreak som jag är men också rätten att få vara ett godismonster.

Ditt liv är ditt liv och ingen annans! <3





Kommentarer
Postat av: Victoria

Det är ett företag som man startar, driver och avslutar under två terminer - för att lära sig :)

2011-06-08 @ 21:21:04
URL: http://frukostera.blogg.se/
Postat av: petra ramstedt

vilken av dem :)

2011-06-08 @ 22:21:03
URL: http://theregoesmylife.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jättebra skrivet, ibland förstår sig inte riktigt mina kompisar på mina hälsosamma livsstil och det kan bli ganska jobbigt



Men jag försöker tänka som du, det är mitt liv och de kan inte tvinga i mig en glass


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0