Välkommen till pannkaksbloggen, idag blir det....

Vad ska jag äta till lunch idag? Den frågan har snurrat i mitt huvud hela förmiddagen. Inga rester finns kvar, inget man heller kan göra en bra lunch av och inga grönsaker att göra en sallad av. Men däremot fanns det ägg, mjöl, fil, blåbär och hallonkesella så lunchen fick bli pannkakor igen. Jag vet inte hur många av mina senaste luncher som har bestått av just pannkakor men det är så himla gott, enkelt att göra och går så himla fort. Sen kan man göra pannkakor i oändligt många variationer. Idag valde jag att göra goda blåbärspannkakor och hade hallonkesella och fruktmusli till. SUPERDUPER GOTT! :D

Sandras blåbärs pannkakor:


1,5 dl grahamsmjöl

1 dl A - fil

Massor av frysta blåbär

2 ägg

Blanda mjölet och filmjölken. Knäck i äggen och ha i blåbären och stek som vanligt pannkakorna. Det blir ungefär 3 stycket.







//SANDRA


Kommentarer
Postat av: Olivia

Tack! Hänt idag då? ^^

2011-08-11 @ 18:30:59
URL: http://oliviawaldhagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0