Ett annorlunda intervallpass

"jobbigt, superjobbigt, dödsjobbigt men härligt, underbart, svettigt och roligt" - så skulle jag nog beskriva dagens intervallpass !

Efter att ha stått i köket ett tag, försökt bakat, rensat tankarna utan att lyckas bestämde jag mig för att ta ett riktigt jobbigt träningspass istället. Idag nöjde jag mig inte med ett vanligt springpass eller powerwalk utan det fick bli ett annorlunda intervallpass. Intervallpasset blev mycket jobbigt men var samtidigt väldigt roligt och jag ska definitivt köra detta igen. Dagens träningspass kändes ordentligt  både i magen och i benen och ett flertal gånger fick jag faktiskt håll haha Härligt va!? :D

Nu ska jag berätta om dagens intervallpass: 
Till en början blev det powerwalk i ett mycket snabbt tempo men redan efter 1 km ungefär bestämde jag mig för att öka takten ännu mer. Powerwalken övergick till gågga och jag försökte hålla den takten så länge jag orkade. Gågga är mellantinget mellan powerwalk och springning och är mycket konditionskrävande och jobbigt. Prova nån gång att gå så fort ni bara kan, nästan så att ni börjar springa och öka takten ännu lite till, maxa er och försökt att öka takten ännu mer på: där har ni gågga!

När jag kom hem var benen rätt trötta eftersom jag gåggade i intervaller och tog i allt vad jag hade i backar. Ni vet ju hur jag blir i backar: i backar ska man ta i så är det bara ! Ikväll ska jag bara sitta framför tv:en och glo på Navy CIS, Criminal minds och CIS, mysipysi helt enkelt. Vad ska ni göra för skoj ikväll? :D


 



//SANDRA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0