Mystorsdag med glass och CIS

Nu börjar min myskväll leda mot sitt slut, ska bara kolla klart på CIS sen blir det natti natti för min del. Har inte sovit så bra dem senaste kvällarna så det skulle vara bra att försöka gå och lägga sig i tid och ta igen lite sömn. Snart börjar ju liksom skolan och då är det väldigt bra om man är utvilad och pigg. Kom just på att jag inte vet när jag börjar hahah Ska i alla fall njuta riktigt ordentligt dem sista dagarna och banne mig cykla till trosa hamn och käka mjukglass för sista gången i år. Ska försöka få några härliga kompisar att följa med mig! Så himla mysigt att tillsammans med kompisar ta en härlig cykeltur, köpa en glass och sättas sig bland båtarna och bara njuta av alla lukter av hav, båtarna, känna en svag lite kyligare vind samtidigt som solen värmer ens kinder. Det är nog det bästa på sommaren.

Nu åter till dagens myskväll...

En myskväll utan något gott till är ingen riktig myskväll så under timmarna jag tillbringade i köket slog jag ihop en honung och bananglass. Glassen fick stå i frysen under ett par timmar och rörde om då och då för att glassen inte skulle frysa helt. Dock tycker jag att det är gott när glass är lite frusen! :D Vill man ha en mer krämig och inte så frusen glass rör man bara om lite extra mycket. På glassen toppade jag med varma stekta äpplen och frusna hallon och blåbär. Äpplena är stekta i kanel och honung och uhm så gott allting blev. Kall glass med varm frukt är riktigt riktigt gott speciellt på sommaren. Tycker ni också det? :D


Glass:


3 msk kesella

yoghurt

en halv banan

honung

Fram med mixern och mixa ihop alla ingredienser. Lätt som en plätt och supergott blir det ! :D









//SANDRA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0