En lyxig och god Torsdagsfrukost

Igår trodde jag verkligen att hösten var här på besök ärligt talat. Det spöregnade, haglade, blåste, åskade, blixtrade och ingen sol syntes till på hela dagen så det är mycket skönt att vakna upp idag och se solen strålar tränga sig igenom gardinerna och fönstret. Idag ser det ut att bli en toppen dag, nästan inga moln på himmlen men dock blåser det lite men det är inget mig emot, älskar när det blåser. Idag ska jag försöka bli klar med mitt CV och personligt brev så att jag äntligen kan börja söka jobb, skulle verkligen behöva ett helgjobb så att jag kan rida i höst. Har många ideér och saker som jag vill göra men för att kunna göra något av de jag vill så krävs det pengar och det växer inte på träd precis.

Idag ska jag ta mig en powerwalk efter lunch någon gång, såklart leder powerwalken till stallet eftersom jag ska rida idag. Funderar även på att powerwalka hem, passa på att vara ute och röra på sig när vädret ändå tillåter det. Idag ska jag även besöka en annan svampskog för att se om jag lyckas ha någon svamplycka. Skulle vara så himla kul att hitta några gula godingar.

 

Dagens frukost!

Idag fick det bli en lyxvariant av macka och en god blåbärsfil med kellogs i glas. Brödet är ett olivbröd och som pålägg gjorde jag iordning en god och lyxig äggröra med skinka, russin och nötter. Måste verkligen säga att denna äggröra blev mycket god och något jag verkligen rekomenderar.

Äggröra:

2 ägg

Skinka

Russin och nötmix

Yoghurt:

A- fil

Blåbär

Kellogs Special K











//SANDRA


Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag är så glad att jag hittade hit till din blogg, nu följer jag den ivrigt! Du ger massor med inspiration och dina bilder är dessutom så snygga - skarpa, enkla, klara färger.



Skinka med russin och nötter i äggröra var helt nytt för mig, det skulle jag aldrig ha kommit på. Och då brukar jag tycka att JAG är ganska kreativ :D Detta skall definitivt testas.

2011-08-11 @ 11:46:13
Postat av: vonskareng

mums! du tar så härliga och underbara bilder. ska testa denna äggröra (minus köttet). :)

2011-08-11 @ 12:20:26
URL: http://vonskareng.blogg.se/
Postat av: Molly

sv: jag förstår att du fick en bra start på din dag med denna härliga frukost i magen :)



hoppas att du får ett jobb som du trivs med. är det något speciellt du har tänkt söka? :)



ta hand om dig. kram

2011-08-11 @ 12:52:04
URL: http://www.mollyshalsoblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0