mm så gott ! :D

Godmorgon, har precis slängt i mig en hej dundrande god och mättande frukost. Nu taggar jag förfullt inför dagens alla aktiviteter som består av ridning, powerwalk/cykling, svampplockning och middag med musikkryss på tullen. Ikväll ska jag och min familj som sagt äta middag på tullhuset i trosa och vara med i deras musikkryss som dem har i kväll och vinna hela skiten :D Whis us good luck! :D

Ni undrar säkert
vad skjutsingen åt Sandra till frukost idag egentligen? Min frukost bestod av grötwrap med en yoghurt blandning och fruktmusli. Frukosten var så himla god och mättande att jag lätt kommer att hålla mig mätt ända fram tills lunch. En bra uppladdning alltså inför dagens träning och aktiviteter.


Grötwrap:

0,5 dl rågflingor

0,5 dl havregryn

0,5 dl dinkelflingor

3 dl mjölk

 

Koka gröten som vanligt och platta ut gröten på ett fat och plasta in. Lägg grötbottnen i kylen över natten.

 

Fyllning:

Naturell yoghurt

1 halv mosad banan

Rågflingor

Havregryn

Lite kellogs special

Tinade blåbär
Kvarg med hallonsmak


Blanda yoghurt med tinade blåbär, 1 halv mosad banan, rågflingorna, lite kellogs special och havregryn. Ställ i kylen över natten.


Dagen efter tar du ut grötbottnet ur kylen och steker den  tills den fått lite färg. Lägg bottnet på ett fat och bre ut yoghurtröran och strö över lite fruktmusli. Ät sedan som en tårta eller vik den som en wrap, valet är ditt! :D








//SANDRA


Kommentarer
Postat av: alice

muuuuums, ska testa detta när jag har paus från min diet ngn gång!

2011-08-10 @ 12:06:50
URL: http://berriesandstuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0