I ur och skur

Inget kan stoppa superduber hurtiga Sandra Åkerlund från att ta en springtur, inte ens spöregn, blåst och kyla. Vädret har varit kasst hela dagen med både åska, blixtrar, spöregn, hagel, kraftig blås och kyla men vad gör man om myrorna kryper i benen på en så att man nästan blir galen? Jo man väntar tills blixten har slutat, slänger på sig varma träningskläder, snörar på sig joggingskorna och skiter i att det regnar så klart. Vad gör lite regn och blåst egentligen? Nej här tränast det i ur och skur ! :D

Det var tänkt att
det skulle bli powerwalk idag igen men så fort jag klev ut ur dörren och började gå fort övergick det direkt till löpning. Så jag fortsatte bara att springa, springa och springa ända vägen till stallet ( 6 km). Detta är första gången jag springer sen stadsloppet och kul var det. Eftersom mina ben ville springa lät jag dem göra det men jag la ingen press på mig själv att springa fort utan försökte hålla en bra takt, lägga in lite små ökningar och bara springa på. Det kanske därför det var så roligt att springa idag eftersom jag inte hade någon press på mig. Förut sprang hela tiden med press att jag hela tiden skulle slå min tid, ta i för kung och fosterland och springa fort. Då tröttnade jag lätt på springningen ! Nu ska jag komma igång med springningen igen men ska se till att jag inte tröttnar på det utan istället se till att jag tycket det är kul.

Nu har jag precis hoppat ut ur duschen och ska börja fixa iordning mig för snart kommer gäster hit som ska äta middag här. Musikkrysset och middag på Tullhuset blev inställd på grund av dagens oväder. Men lika glad är jag för det men gladast är nog mina föräldras plånböcker! Tralalallallalalalalalalalallalalalalalallaala





//SANDRA

Kommentarer
Postat av: camilla

haha härligt :D



hoppas du får en fin kväll:D

2011-08-10 @ 21:30:33
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0