Favoritrunda avklarad ! :D

Sådärja, då var min favoritrunda avklarad ! :D Vad är bättre än att powerwalka runt sin favoritrunda när man har mycket att tänka på? Solen lyste, vinden blåste lite lätt och solen värmde på rätt bra när jag gick. Idag hade jag inte lika mycket energi som jag haft dem senaste dagarna men jag powerwalkade på hela runda ut och försökte hålla en bra takt hela tiden och även öka lite när jag kände att jag orkade. Nu har jag powerwalkat 4 dagar i rad och funderar på att ev. ta en vilodag imorgon för att återhämta mig och sedan köra på igen några dagar i rad. Jag har märkt att det här med att köra effektiv träning ett par dagar i rad funkar mycket bättre för mig än att köra 1 - 2 dagar sedan vila osv. Ska nog börja med effektiv träning ett par dagar i rad från och med nu ! :D ´

Min favoritrunda som jag går är en runda på 8,9 km som tar ungefär 1,5 timme att powerwalka. Det är växlande terräng med både asfalt, grus, gräs och går säkert förbi minst 3 olika stall. Att runda är min favorit är nog just för den växlande terrängen och för att det finns så mycket att se. Det är inte bara tråkig asfalt och samma omgivning utan på vissa ställen är det skog, ibland går man igenom en gård, helt plötsligt måste man korsa en bilväg och sedan gå igenom ett litet samhälle. Ni förstår nog!  Har ni någon favoritrunda som ni brukar powerwalka eller springa runt? :D

Nu ska jag sätta mig ner och skriva lite, har lyckats rensa bort en del tankar när jag powerwalkade men en del är kvar. Ikväll ska jag till en kompis som ni kanske redan vet, då blir det movietime och säkert en hel del prat och skratt :D



//SANDRA

Kommentarer
Postat av: camilla

hoppas du får jättetrevligt hos din kompis:D

2011-08-08 @ 18:50:50
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: alice

fin blogg!=)

2011-08-09 @ 00:35:33
URL: http://berriesandstuff.blogg.se/
Postat av: Linn

Nä, jag är så jävla less på mina rundor, haha! Älskar dock att promenera. Men hittar nog en ny favo-runda till hösten när jag blir sambo - alltså ett nytt ställe att vandra på =)

2011-08-09 @ 21:42:31
URL: http://halsogladje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0