Att våga

"Det finns inget hinder som du inte kan övervinna, ingen utmaning som du inte kan anta, ingen rädsla som du inte kan övervinna, oavsett hur omöjligt det ibland kan verka".

                                                                                - Erin Brockovitch

Du kan
Du vill
Du ska

Det är bara att våga anta utmaningar, våga chansa i livet, våga möta sina rädslor och övervinna dem. Man har ingenting att förlorar men heller ingenting att vinna om man inte vågar. Men om man istället skulle våga chansa, våga övervinna dina rädslor och anta utmaningar i livet stora som små, svåra som lätta kommer man att växa som person och öka sitt självförtroende.


Jag vågade inte ringa Emelie Brolin men jag gjorde det.
Trodde aldrig att jag skulle kunna springa stadsloppet men jag klarade det.
Var en gång i tiden rädd för att gå upp i vikt men jag kom över rädslan och mår nu toppen.
Jag vågade inte åka Balder men har nu åkt balder 2 gånger och ska verkligen göra det igen.
Var verkligen superrädd för mörker förut, vågade inte sova med lampan släckt, vågade inte gå ut när det var mörkt eftersom jag trodde att nån skulle mörda mig eller liknande. Nu har rädslan försvunnit nästan helt eftersom att jag vågade anta utmaningen att släcka lampan och gå i mörker.

Jag gillar att utmana mig själv och möta mina rädslor. Vissa kanske tycker att jag är en galning då jag lätt skulle kunna hoppa bungyjump (riktig), göra tandemhopp, ha en orm runt halsen, skulle lätt kunna hoppa upp på en häst som är galen och cykla vättern rundan. Jag skulle säkert vara rädd och nervös men jag skulle anta utmaningen och bara göra det. Ett liv utan utmaningar skulle nog vara det tråkigaste livet man kan ha! Utmaningar är det som gör livet roligt!

Har ni antagit en utmaning, mött eran rädsla eller övervunnit ett hinder?

I så fall, hur ni mått och känt er efter?

Så fort jag får råd ska jag göra tandemhopp. Fick välja mellan ridkläder, tandemhopp och shopping i födelsedagspresent men var i stort behov av ridkläder att jag valde det istället. Men nu samlar jag förfullt då jag verkligen vill anta denna utmaning.



//SANDRA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0