att träna och tänka på hälsan gör att jag mår bra...

Att träna mycket och äta rätt har en stor betydelse i mitt liv och så har det varit under ett par år. Men aldrig tidigare har träning och kost haft lika stor betydelse som den har nu. För nu tränar jag rättså mycket, äter bra och försöker hela tiden tänka på min hälsa. Jag mår verkligen bra av detta och kommer förmodligen aldrig sluta träna eller äta rätt eftersom detta har en stor betydelse i mitt liv. Men också för att jag under flera år har kämpat med min hälsa nu har äntligen resultatet på min kämpande visats. Så varför skulle jag låta något jag verkligen kämpat med gå i spillo? Helt onödligt!

Nej så länge jag känner att jag orkar och har lust kommer jag träna på som jag gör nu, fortsätta att undvika godsaker i alla dess former, välja dem nyttiga och hälsosamma valen vad gäller kost och hela tiden låta hälsan gå i första hand. Detta är liksom det jag mår bäst av och jag tänker ALDRIG låta mig falla tillbaka till det liv jag hade för ett antal år sedan. Ett liv där jag absolut inte tänkte på min hälsan och att träna mer än vad jag behövde var absolut inte tänkbart. Under den tiden mådde jag inte bra av många anledningar och så tillslut insåg jag verkligen att det måste ske en förändring i mitt liv vilket det också gjorde. Men gud så många motgångar jag stött på under de senaste åren och det har absolut inte varit smärtfritt att komma hit där jag är idag. Men det har det verkligen varit värt !

Jag tycker verkligen att fler ska börja bry sig om sin hälsa och börja träna. Det gör en sån stor skillnad i sitt liv och jag lovar att ni mår mycket bättre. Jag märkte själv att jag blev gladare, piggar, presterade bättre på allt jag gjorde och kände mig starkare både inom/utom bords. Man behöver dock inte vara så extrem som jag är utan det räcker att man kanske kanske börjar träna lite mer och försöker att äta lite bättre. Jag lovar att ni aldrig kommer att ångra er !




//SANDRA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0