Frökubb...

Jag älskar som ni kanske märkt redan bröd! :D Skulle kunna äta bröd till frukost, lunch, mellanmål och middag utan tröttna. Det är ju så himla gott och det finns otroligt många goda brödsorters ute på marknaden så det finns alltid något som passar alla. Jag är mest förtjust i saftiga fullkornsbröd och lite torrare surdegsbröd eftersom jag tycker om mer bastanta och smakfulla bröd om ni förstår vad jag menar. Igår kom pappa hem med ett mycket gott bröd från City cross som jag gärna vill tipsa er om som heter Frökubb.








Ingredienser:

vatten, klippta rågkärnor, vetemjöl, solroskärnor, fullkornsvetemjöl av råg, hirsfrön, surdeg av råg, rågflingor, vetesurdegspulver, jäst, rågmaltextrakt, skållat rågmjöl, salt, vegatabilisk olja, vetegluten, mjölbehandlingsmedel (askorbinsyra, enzym)

Omdöme: Otroligt saftigt och gott fullkornsbröd. Passar till de personer som tycker att ett rent fullkornsbröd är tråkigt men som ändå vill äta fullkornsbröd. Detta bröd innehåller både fullkorn och vetemjöl vilket gör att brödet också känns lite roligare att äta.

//SANDRA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0